גוגל אנליטיקס

זה לא משנה איזה סוג של אתר יש לכם, אתר בקידום אורגאני (SEO), בלוגר, משחק וידאו או כל דבר אחר.

google-analytics-bannerהעובדה הפשוטה היא:  הכלי הראשון שכל משווק באינטרנט צריך להכיר הוא Google Analytics.

גוגל אנליטיקס יספק לכם ידע חיוני על כל סוג של אינטרקטיה שיצרו המבקרים באתר האינטרנט שלכם,  איפיוני דמוגרפיה, זמן שהייה ועוד עשרות נתונים שכמעט בלתי אפשרי להשיג בדרך אחרת, ובעולם של פיתוח אתרי אינטרנט ושיווק באינטרנט;
"ידע הוא כוח".

כיצד להתקין את Google Analytics

התקנת גוגל אנליטיקס הינה משימה פשוטה!
ראשית, בקרו בכתובת זו על מנת להירשם לחשבון Google Analytics בחינם.
שנית, תצטרכו להוסיף את האתר שלכם בתור "נכס" כך ש-Google Analytics יידע שאתה הבעלים החוקיים של האתר.
שלישית, לאחר הרשמה, גוגל תספק לכם קוד מעקב ייחודי שאותו יש להתקין באתר על פי ההנחיות המצורפות.
ולבסוף, לאחר התקנת קוד המעקב, תוכלו להתחיל לקבל נתוני מעקב על המבקרים באתר שלכם.

Google Analytics מאפשר לכם לעקוב אחר מידע התנהגותי שאי אפשר לקבל בדרך אחרת. באיזה התקן (מכשיר) המבקר הטיפוסי עושה שימוש באתר שלכם? איזו מערכת הפעלה? ועוד.

ניתן לערוך השוואה בין משתמשים במכשירים ניידים לעומת משתמשי שולחן עבודה, מהיכן הגיעו המבקרים, וכמה זמן ביקרו בכל עמוד באתר.
נתונים אלו הינם חלק ממערך נתונים שכל משווק באינטרנט צריך לדעת לשאול, אבל זה רק קצה הקרחון.

מידע סטטיסטי שניתן לקבל עם גוגל אנליטיקס:
צפיות דפים – זו פיסת מידע שכל המשווקים באינטרנט צריכים. מספר צפיות בדף מסויים על בסיס יומי, על בסיס שבועי ועוד.
מקורות הפניה – מהיכן המבקרים שלכם מגיעים? זוהי פיסת מידע שלא תסולא בפז, כי זה מאפשר לכם לחשב בדיוק כיצד לנתב את תקציב השיווק.
מידע דמוגרפי – רוצים את המפתח להצלחה בשיווק באינטרנט? אפשר לקבל נתונים דמוגרפיים ברמת מיקום, מין, גיל, ברמה גבוהה ביותר. כוחו של Google Analytics הוא שאתם יכולים ללמוד בדיוק מי קהל היעד שביקר באתר האינטרנט שלכם, ומאפשר לכם לעצב את תוכן האתר בצורה ממוקדת יותר.
משך חיים ממוצע Bounce Rate – כמה מהר אנשים ממהרים לצאת מדף האינטרנט שלכם? האם הם מבלים כמה דקות? חצי שעה? או שהם עוזבים באופן מיידי שניות לאחר שהגיעו לעמוד הראשון? תוכלו לקבל מידע אמיתי על אתר האינטרנט שלכם. אם מבקרים נוהגים לנטוש לאחר ביקור של כמה שניות באתר האינטרנט שלכם, זו בעיה רצינית שצריך לפתור. עם זאת, במידה והמבקרים נוהגים להישאר הרבה זמן בסביבה – אתם יודעים שאתם בכיוון הנכון .
דפים פופולריים – איזה מהדפים זכו לגייס את מרב תשומת הלב? על אילו דפים המבקרים לחצו הכי הרבה? אילו דפי גרמו להישאר הכי הרבה זמן? אלו הן שאלות חיוניות לכל משווק אינטרנט, והאתר צריך להיות מבוסס על מידע מסוג זה .
מערכת הפעלה – מהי מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר של המשתמשים שלכם? האם הם משתמשים במערכות הפעלה חדשות ואופנתיות, או שהם משתמשים במערכות הפעלה ישנות ומיושנות? מידע מסוג זה יכול לספק לך "סודות נסתרים" שרק חכמי השיווק באינטרנט מבינים.

נייד או שולחני – איזה אחוז מהגולשים עושים זאת באמצעות טלפונים חכמים? האם משתמשים ניידים מתנהגים באופן שונה בהשוואה למשתמשי שולחן עבודה? תוכלו לקבל מידע חיוני כיצד לעצב את האתר ולהתאים למגמה הולכת וגוברת  של מבקרים המשתמשים בדפוסי גלישה חדשים.

פוטנציאל הנתונים של Google Analytics:
סיכום של משווק באינטרנט – אם אתם במשחק השיווק באינטרנט הרבה הזמן, אתה בודאי יודעים את כוח הירושה של גוגל אנליטיקס.

אין ספק שאתם צריכם להתחיל מייד בניצול המידע של Google Analytics. מידע שיכול לחלץ עבורכם נתונים חיוניים על משתמש הקצה הטיפוסי שלכם, מידע שלא היה אפשרי לפני כמה שנים, וככל שמגמת הטכנולוגיות תמשיך להתפתח עם חלוף הזמן, מידע זה יהפוך לקריטי יותר ויותר עבורכם.

השאלה היחידה היא, איזה מההמידע המתקבל מ-Google Analytics תרצו לחשוף אי פעם?
גם אם אתם משווקים מנוסים באינטרנט, אתה עלולים להיות מופתעים.

הכותב: Yossi Ezra, הינו שותף מוסמך גוגל ובעל תעודת הסמכה של גוגל אנליטיקס.
תכנית שותף מוסמך של  Google Analytics הינה תוכנית הסמכה אישית ליועצים עסקיים שיכולים לספק ניתוח ובדיקות לאתר האינטרנט העיסקי של החברה כולל שירותי אופטימיזציה מתקדמים.

עשוי לעניין אותך גם...

Google Analytics for Mobile and Web Developers…

Google Analytics for Mobile and Web Developers Nick Mihailovski Google Analytics provides a wealth of …

דילוג לתוכן