אבני דרך

שיווק וקידום מוצרים ברשתות מדיה חברתית

אסטרטגיה כללית

בניית בלוג בצורה נכונה:
לכתוב ולפרסם 20 עד 50 רשומות. התמקדו בתכונות המוצר, היתרונות, אופן השימוש והודעות מפתח. בלוג מפותח הינו הבסיס ליצירת תוכן במדיה חברתית. את תוכן ההודעות בבלוג יש להציג במימדים רבי תחומים. המסר בבלוגים צריך להיות ממוקד בעיקר בתוכניות השיווק. בלוגים המציגים מוצרים צריכים להתמקד בתכונות המוצרים, אופן השימוש, תמיכה, ומידע בנושא.

בניית רשת מדיה חברתית:
רשת חברתית מבוססת על חיבורים לרכיבים. בניית החיבורים ברשת המדיה החברתית חיוניים להפצת מידע. רשתות חברתיות מהוות כיום את בסיס המהפכה של שיווק מוצרים ברשת האינטרנט. הודעות משכנעות וברורות מופצות כיום הרבה יותר מהר ובקלות מאשר בעבר. אתרי מדיה חברתית הינם כלי הפצה ויראליים העומדים לרשות מנהלי מוצר. באמצעותם ניתן להוריד את עלות השיווק הויראלי כמעט לאפס.

חיבור של הבלוג למדיה החברתית:
עולם האינטרנט החדש מאפשר לחבר לבלוגים רכיבים (Widget) המשמשים לקישורים ולחיבורים בין רשתות חברתיות שונות, ואפליקציות. בנוסף ניתן לבנות קשרים בין ממשקים המשגרים באופן אוטומטי מידע בין הרשתות השונות. לדוגמא: כתיבת מאמר בבלוג, משוגרת אוטומטית לפייסבוק, ומשם לטוויטר.

פייסבוק (Facebook): הרשת החברתית הפופולארית ביותר בישראל וברוב מדינות העולם, השימוש ברשת הינו חופשי. הרשת מאפשרת לגולש להצטרף ל"קבוצה חברתית" אשר לה הוא משתייך וליצור עם שאר חברי הקבוצה תקשורת ואינטראקציה. החברים ברשת מייצרים לעצמם פרופיל אישי, ויכולים להקים קבוצות דיון, וכרטיסי מעריצים. הרשת מתאימה כמעט לכול עניין, כולל סוגיות פוליטיות, מגמות בעולם, תקשורת, טכנולוגיה ניידת, ועוד.

טוויטר (Twitter): רשת חברתית מקוונת חינמית המאפשרת לשלוח ולקרוא מסרים קצרים של עד 140 תווים, עקב המסרים הקצרים טוויטר מתאים להגדרה רשת מיקרו בלוגים עם התאמה חזקה להתקנים ניידים.

העיקרון של טוויטר הוא כתיבת מסר – ציוץ (Tweet), ואותו יכולים לראות כל העוקבים (followers) אחרי המשתמש ולהפך, בעל חשבון הטוויטר יכול לעקוב אחרי רשימת מעקב (following) ולראות את המסרים שהם רושמים. כמו כן ניתן להגיב למסרים של אחרים ולצרף קישור לתמונה שהועלתה על ידי המשתמש לשרת של טוויטר.

LinkedIn: הינה רשת חברתית מקצועית אשר מיועדת ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.
לינקדאין מאפשרת למשתמשים ליצור פרופיל אישי, בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי וליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים, לגייס עובדים ולמצוא אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות.
המשתמשים מציגים בפרופיל האישי שלהם את ניסיונם, כישוריהם ויכולות מקצועיים.
ודרוג המקושרים נעשה ע"י קשרי קירבה (עבודה, לימודים, ועוד)

בלינקדאין ישנן קבוצות המורכבות מקהילות משתמשים בעלי מכנה משותף מקצועי או עסקי.
הקבוצות מאופיינות לפי קטגוריות של ארגון, קשר מקצועי, השכלה, ומשתתפים.
חברי קהילה מקיימים דיונים מקצועיים, שיתוף רעיונות, פרסום הודעות וכיוצא בזה.

YouTube: לא רשת התקשורת המסורתיים חברתית. ומבוססת וידאו, ונטען בחלקים כמו זרם (streaming)

MySpace: רשת חברתית ממוקדת. אתר המדיה החברתית הראשונה. מתאימה מאוד למוסיקה.

שלבי עבודה

דילוג לתוכן