עדכון הפינגווין

באפריל 2012  גוגל ביצעה את עדכון הפינגווין (Google Penguin Update). עדכון הפינגווין מעניש דפים שמזבלים את התוצאות בגוגל, תופעות כגון "דחיסת מילות מפתח" או "הסוואת תוכן"  מהוות הפרת הקווים המנחים של גוגל בנושא איכות ותוכן.

מעט רקע, ביוני 2010 גוגל השלימה את מערכת האינדוקס החדשה שלה באינטרנט בשם קפאין
(Caffeine). קפאין מספק תוצאות מחודשות וטריות של 50 אחוזים מתוצאות החיפושים באינטרנט.

בפברואר 2011 שולב אלגוריתם חיפוש בשם גוגל פנדה (Panda). השינוי נועד להפחית את דירוגם של אתרים באיכות נמוכה ולנסות להסיר ממנוע החיפוש אתרי חוות תוכן (בעלי קישורים ופרסומות מרובים) , ובהתאמה העלאת הדירוג לאתרים באיכות גבוהה.

בנוסף עדכון הפינגווין שם דגש על הנקודות הבאות:
תנועה חברתית: בגוגל מעריכים יותר ויותר תנועה של רשתות  חברתיות לכיוון האתר שלכם. רשתות חברתיות הינן בעלות תנועה מאד טבעית וממוקדת מטרה לרוב. באופן כללי הנוסחה השתנתה מלינקים ותוכן ל-  לינקים + תוכן + תנועה. בגוגל מצפים לראות תנועה שמגיעה מרשתות חברתיות, פורומים רלוונטיים וכמובן תנועה ממומנת לא תזיק.
מסקנה: תשקיעו בנושא הרשתות החברתיות, זה יעזור מאוד בבנושא של הקידום מעבר לתנועה שמגיעה אליכם לאתר.

לינקים טבעיים: לינק טבעי זה לינק שנובע מתוכן בעל ערך רב. אותו תוכן מקבל לינקים מאתרים רלוונטים כשהוא בד"כ מקבל המלצה ע"י בעלי האתרים. הלינקים הללו הם בעלי הערך הרב ביותר עבורכם, במיוחד עכשיו כשגוגל בעדכון הנוכחי הצהירו שהם עושים הכול כדי להתמודד עם נושא הספאם באינטרנט.
מסקנה:  תתמקדו בנישה שלכם ותפיצו את הידע שלכם, הידע המופץ כבר יעשה את שלו.

לינקים בעלי רלוונטיות: גוגל מצפים לראות שהלינקים שמובילים אליכם מאתרים אחרים יהיו מקושרים דרך קישור עוגן (Anchor Text) שיוביל לדפים רלוונטיים למילה שקישרתם דרכה. לדוגמא: אם האתר שלכם עוסק בנושא: "שערים חשמליים"  יש לקשר את המילה "מחסום חשמלי" לעמוד שהתוכן שלו עוסק במילה המקושרת (יכול להיות גם דף נחיתה). או לחלופין לינק לדף הכולל קישור עוגן שמפנה לדף התוכן הרלוונטי.
מסקנה: תבנו לינקים עם מחשבה על מילת המפתח ותכוונו את קישור העוגן ליעד הרלוונטי.

עומס של מילות מפתח: בעדכון "פינגווין" האחרון גוגל אומרים שעדיף לא להשתמש בריבוי של מילות מפתח. ריבוי של מילות מפתח עשוי להוביל אתכם לעונש מצד גוגל. במצב הטוב לירידה משמעותית בדירוג ובמצב הרע העלמות מוחלטת ממנוע החיפוש.
מסקנה: לעבור על האתר שלכם ולוודא שאין לכם כמות מופרזת של חזרות על מילות המפתח הראשיות.

תוכן ערכי עבור מילות מפתח LSI: המשמעות של LSI  – Latent Semantic Indexing
הינה רלוונטיות מילות המפתח שקשורות למילת המפתח הראשית. הדרך הטובה והפשוטה ביותר למצוא את ה-LSI  של מילות המפתח הראשיות היא באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל (google keyword tool).
פשוט הכניסו כל מילה בנפרד ותראו מהן מילות המפתח שגוגל מציעים עבורכם.
מסקנה: אחרי שמצאתם את מילות המפתח של ה-LSI שלבו אותם בתכנים שלכם, תכתבו עליהם מאמרים באתר, זה יעזור לכם לקדם בצורה טובה יותר את מילות המפתח הראשיות.

עדכונים שוטפים: תשתדלו לעדכן את האתר שלכם על בסיס שוטף, גוגל רוצים לראות תכנים רעננים וחדשים. גוגל מאז ומעולם הצהירו שהם מעוניינים לתת לגולשים את התוצאות הרלוונטיים ביותר עבור החיפושים שלהם.
מסקנה: תעדכנו על בסיס קבוע ושימו לב לטרנדים בנישה שלכם, תהיו מעניינים ושתפו את הקהל הרחב.

האם האתר שלכם נפגע?
קל לבדיקה, הפעילו חיפוש בדפדפן נקי ללא עוגיות והיסטוריה (ללא חיבור לחשבון גוגל),  מיד תוכלו לראות אם האתר שלכם נעלם מתוצאות החיפוש (הגרוע מכל).
בדקו באמצעות Google Analytics אם הייתה נפילה בכמות הכניסות החל מ-24/04/2012 שהינו תאריך השקת הפינגווין.

איך לתקן ?
כמובן כמו כל דבר שנכון במקרים אחרים, יש להסיר את עמודי הספאם! אם גוגל מסמן את האתר שלכם כזבל (ספאם) האתר יעוף אחורה מהר מאוד ואולי אפילו יוסר מהאינדקס של גוגל.

היכנסו דרך הממשק למנהלי אתרים Google Webmaster Central  לכלי להגדרת מפת האתר ואימות באמצעות Google Webmaster Tools.
לאחר שתבצעו את התיקונים על פי תוצאות האבחון של גוגל. הגישו בקשה מחודשת לבדיקת האתר.
מכיוון שגוגל הודיעה ששינוי פינגווין הינו שינוי אלגוריתמי – כלומר, ה"עונש" מיושם באופן אוטומטי על ידי המערכת, סריקה מחודשת עשויה להעלות את הציון לאתר במידה ועבר תיקון נרחב והתאמה לאלגוריתמים של גוגל.
גוגל הודיעה רשמית שאין לה תוכנית לטפל בבקשות חריגים ידניות עבור אתרי ספאם.

יתר אופטימיזציה:
גוגל הזהירו כי "יתר אופטימיזציה" עלול לגרור "עונש" אולם בשלב זה גוגל מבהירה, שאין לה עניין לפגוע באתרים, כרגע המלחמה של גוגל מתמקדת באתרי ספאם בצורה עמוקה ורחבה.

מה עם גוגל פנדה?
גוגל  פרסמה עדכון לאלגוריתם פנדה, פנדה 3.5, בתאריך 19/04/2012. שלא כמו פינגווין, אשר נועד להתמקד ולחסל אתרי ועמודי ספאם, פנדה נועדה להתמקד באיכות הדפים באתרים שאינם מוגדרים כאתרי זבל.

נקודת הבחנה חשובה:
אם התנועה לאתרכם ירדה החל מה-19 לאפריל 2012, ולא התאוששה, אזי אתרכם נפגע ככל הנראה על ידי פנדה 3.5 ולא על ידי עדכון פינגווין, ויש צורך לבצע תיקוני איכות התוכן באתר.

פינגווין 3.0 – ב-17.10.2014 שוחרר עדכון נוסף אשר פוגע בדירוג של אתרים העוברים על הקווים המנחים של גוגל לבעלי אתרים, ונושא איכות הקישורים קיבלת תשומת לב רבה ויביא לפגיעה באתרים עם קישורים באיכות נמוכה, קישורים ממומנים וכדו'.

לסיכום:  השקיעו באתרי נישה בעלי תוכן איכותי, הקפידו על קישורים ממוקדים ואיכותיים.
הקפידו על תנועת קישורים נכנסים מאתרים רלוונטיים, תוך התמקדות במילת המפתח בהתאמה לדף שאליו הקישור מוביל. הקפידו לתקן שגיאות סריקה באמצאות שימוש בכלים המתאימים.
הקימו עמוד אוהדים בפייסבוק, צייצו ברשתות החברתיות וקשרו את אתרכם בצורה שקולה ונבונה.

עשוי לעניין אותך גם...

עדי זיו אב- סדנת Playbook למתקדמים- אירוע יוצרי ושותפי YouTube

עדי זיו אב, מומחית פרסום ושיווק ב- YouTube כיצד למקסם את הממשק של YouTube לקבלת …

דילוג לתוכן