רשתות חברתיות

social networkרשת חברתית היא קבוצה של אנשים שמתקיים ביניהם קשר.
בעידן האינטרנט לרשתות חברתיות יש תפקיד חדש ומתחזק. רשתות חברתיות רבות נעזרות בתכונות הטלפונים הסלולארית המתקדמים, וע"י כך מעצימים את השפעתן. לרשתות תרומה רבה בתהליכים החשובים לפרט, כמו מציאת עבודה, קידום העסק, קידום מוצר, מציאת בן זוג, שותף עיסקי או איתור מומחיות נדירה ונחוצה.

פייסבוק – Facebook: הרשת החברתית הפופולארית ביותר בישראל וברוב מדינות העולם, השימוש ברשת הינו חופשי.
האתר הוקם על ידי מארק צוקרברג, סטודנט מאוניברסיטת הרווארד, ב-4 בפברואר 2004. שם האתר נובע מהשם המקובל באקדמיות ובאוניברסיטאות לספר מחזור השנה הראשונה "Face-Book".

רשת הפייסבוק מאפשרת לגולש להצטרף ל"קבוצה חברתית" אשר לה הוא משתייך  (עיר, מקום עבודה, בית ספר, דת) וליצור עם שאר חברי הקבוצה תקשורת ואינטראקציה. החברים ברשת מייצרים לעצמם פרופיל אישי, ויכולים להקים קבוצות דיון, וכרטיסי מעריצים. הרשת מתאימה כמעט לכול עניין, כולל סוגיות פוליטיות, מגמות בעולם, תקשורת, טכנולוגיה ניידת, ועוד.
הפרסום ברשת פייסבוק הינו פרסום ממוקד, וזאת מכיוון שכל פרטי החברים מוזן בזמן הקמת הכרטיס האישי.

טוויטר – Twitter: רשת חברתית מקוונת חינמית המאפשרת לשלוח ולקרוא מסרים קצרים של עד 140 תווים, עקב המסרים הקצרים טוויטר מתאים להגדרה רשת מיקרו בלוגים עם התאמה חזקה להתקנים ניידים.

העיקרון של טוויטר הוא כתיבת מסר – ציוץ (Tweet), ואותו יכולים לראות כל העוקבים (followers) אחרי המשתמש ולהפך, בעל חשבון הטוויטר יכול לעקוב אחרי רשימת מעקב (following) ולראות את המסרים שהם רושמים. כמו כן ניתן להגיב למסרים של אחרים ולצרף קישור לתמונה שהועלתה על ידי המשתמש לשרת של טוויטר.

לינקדאין – LinkedIn: הינה רשת חברתית מקצועית אשר מיועדת ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה.
לינקדאין מאפשרת למשתמשים ליצור פרופיל אישי, בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי וליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים, לגייס עובדים ולמצוא אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות.
המשתמשים מציגים בפרופיל האישי שלהם את ניסיונם, כישוריהם ויכולות מקצועיים.
ודרוג המקושרים נעשה ע"י קשרי קירבה (עבודה, לימודים, ועוד)

בלינקדאין ישנן קבוצות המורכבות מקהילות משתמשים בעלי מכנה משותף מקצועי או עסקי.
הקבוצות מאופיינות לפי קטגוריות של ארגון, קשר מקצועי, השכלה, ומשתתפים.
חברי קהילה מקיימים דיונים מקצועיים, שיתוף רעיונות, פרסום הודעות וכיוצא בזה.

יוטיוב – YouTube: רשת תקשורת במבוססת סרטי וידאו, בכוללת את עוצמות החיפוש של חברת גוגל.
רשת זו אינה רשת חברתית מסורתית, אולם צוברת תאוצה לאחרונה.
סרטי הוידאו ביוטיוב נטענים בחלקים כמו זרם (streaming), על מנת להבטיח חווית צפייה.

עשוי לעניין אותך גם...

Why be on YouTube

Learn How many people surf on YouTube and why your video should be there too. …

דילוג לתוכן