תחרות הצילומים בפייסבוק – "עושים ZOOM על ישראל" התקיימה בדף הפייסבוק של פיקיוויקי www.facebook.com/Pikiwiki.org.il
מטרות התחרות: להגביר את המודעות למיזם פיקיוויקי, לעניין את הציבור במאגר הצילומים, לעודד הרשמה והעלאת צילומים, ולאפשר שיתוף תמונות.
מהות התחרות: בחירת הצילום המעניין ביותר ועוד 10 צילומים נבחרים מתוך צילומים שהועלו לדף הפייסבוק בתקופת התחרות. הבחירה התבצעה ע"י צוות שופטים שכלל 3 צלמים ו-3 נציגי איגוד האינטרנט הישראלי Isoc.org.il, בהתאם לתקנון התחרות.
פרסום וקידום התחרות: ע"י מודעות ממומנות בפייסבוק. המודעות פורסמו במשך חודש התחרות. בנוסף קידום ע"י הפניות מאתרים בנושא צילום ומדורי צילום, ובאתרים רלוונטיים.
השפעת התחרות על כניסות לאתר פיקיוויקי – www.pikiwiki.org.il
בתקופת התחרות ולאחריה חל גידול של 58% במספר הכניסות לפיקיוויקי.
עמוד נחיתה בפייסבוק:
לעמוד המעריצים נבנה עמוד נחיתה במיוחד לצורך התחרות ובו הסבר והפנייה לכפתור ה-Like.
נתונים סטטיסטיים Insights Pikiwiki:
בתקופת התחרות עמוד המעריצים של פיקיוויקי גדל ב8,830% ופעילות המשתמשים עלתה ב-4,455%!
שיטות הפרסום:
המודעות הוצבו לפי שתי שיטות פרסום:
* תשלום לפי חשיפות CPM שבו משלמים לכל אלף חשיפות ללא קשר לכמות הקליקים.
* תשלום לפי קליקים CPC דהיינו משלמים רק כארש לחצו על המודעה בקישור לעמוד הנחיתה.
לכל מודעה נבחרו מאפייני חיתוך שונים (שפה, השכלה, גיל, תחביבים, ועוד)
נתוני חשיפה:
אחת לכמה ימים נבחנו נתוני הקמפיינים, מודעות שהשיגו תוצאות נמוכות הושעו, ובמקביל הוגדל התקציב עבור המודעות המצליחות.
בזמן התחרות המודעות נחשפו מעל 4.5 מיליון פעמים, והשיגו 1840 קליקים.
דו"חות פרסום:
אחת לשבוע הופקו דו"חות ומלבד נתוני החשיפה, נבדקו פרמטרים שונים כגון:
Connection – כל מי שראה את המודעה ולחץ על כפתור הלייק במודעה (לא בהכרח לחץ על המודעה).Clicks – כל מי שלחץ על המודעה והגיע לעמוד הנחיתה (לא בהכרח ביצע לייק).
Reach – כמות המשתמשים שנחשפו לכל מודעה.
CTR – איכות המודעות באחוזים.
סיכום: התחרות השיגה את המטרות שנקבעו לה.